Sürücü Destek Sistemi
Ürün Özellikleri
-
EF-MR688 Sürücü Yorgunluk Uyarı Cihazı yüksek kabiliyetli sensörü ile insan yüzünün kızılötesi görüntüsünü tespit eder.
Gerçek zamanlı sinyal işleme performansı sayesinde yüze ait görüntüyü analiz ederek yorgunluk, dikkat dağılması, yol haricinde araç içinde başka bir yere bakma gibi durumları tespit eder.
Tüm hava şartlarında, gece veya gündüz, gözlüklü (güneş gözlüğü dahil) her durumda sürücünün yorgunluk durumu veya yola dikkat edip etmediğini izler.
Kaza olmadan önce sürücüyü uyararak hayat kayıplarını ve ciddi mali kayıpları önler.
Kazaların asıl sebebi olan sürücülerin dikkatini sürekli yolda tutarak, kaza sayısında %90 üzerinde azalma sağlanmaktadır.
-
EF-MR688 Sürücü Yorgunluk Uyarı Cihazı göz bebeğini sürekli takip ederek sürücünün yorgunluk ve yola bakıp bakmadığını takip eder.
Yola bakarken göz bebeğinin yorgunluk belirtisi vermesi durumunda sürücü yüksek sesli ve Türkçe uyarılarak dikkatini toplaması sağlanır veya otobüs taşımacılığı sektöründe tercih edildiği gibi sesli uyarı kapatılarak koltuk titreşimi ile sürücü uyarılır.
Sürücünün sürekli sola yada sağa bakması, cep telefonu ile oynaması veya araç içinde bir şeye uzanması gibi gözü yoldan uzaklaştıran durumlarda göz bebeği tespit edilemediğinde sürücü uyarılır.
-
Çalışma Gerilim Aralığı 12 – 24 Vdc En Düşük Çalışma Gerilimi 9 Vdc En Yüksek Çalışma Gerilim Aralığı 32 Vdc Çalışma Akımı 12Vdc 100mA, 24 Vdc 60mA (yaklaşık) Çalışma Sıcaklığı -10C – +50C Depolama Sıcaklığı -45C – +80C Yüz Tespit Mesafe Aralığı 60 – 90cm EF-MR688 Sürücü Yorgunluk Uyarı Cihazı profesyonel filoların kullanımı için uygundur. Araç takip sistemi entegrasyonu ile sürücülerin adres, tarih, saat bazında kaç adet uyarı aldıkları raporlanmaktadır.
Araç takip entegrasyonu I/O bağlantı özelliği sayesinde oldukça kolay ve ek geliştirme gerektirmez.
Uygulama alanları; lojistik, şehirlerarası otobüs taşımacılığı, servis taşımacılığı, tehlikeli ürün taşımacılığı, taksiler, uluslararası taşımacılık şirketleri, ulusal taşımacılık şirketleri ve diğer filolar.
-
- Yorgunluk ve gözün yoldan ayrıldığı durumlarda erken sesli veya opsiyonel titreşimli uyarı özelliği
- Gözbebeği tespit sistemi ile gözün kapanması evreleri analiz sistemi
- Uyarı minimum hız belirleme özelliği (20km/saat üzerinde alarm ver vb.)
- Alarm hassasiyeti belirleme özelliği.
- Önceden belirlenen hız limiti üzerinde sürücü durumunda sürücü uyarısı
- Tüm gün evreleri ve hava koşullarında çalışma özelliği
- Alarm sinyal çıkış özelliği
- Her tip araca uygun kolay montaj
- Gözlükle (güneş gözlüğü dahil) sürüşlerde de kullanılabilme özelliği.
- Türkçe sesli uyarı özelliği.
- Araç takip sistemleri ile entegrasyon özelliği.
- Alarm ses seviyesi belirleme özelliği.
- 24 ay garanti.
-
EF-MR688 Sürücü Yorgunluk Uyarı Cihazı araç içerisinde panel üzerine sağda solda veya ortada olacak şekilde görüş alanını kapatmayacak şekilde yerleştirilir. Delme yapılmaz, yüksek tutucu özellikli yapışkan bant ile sabitlenir.
Sürücünün gözü cihazdan 60 veya 90 cm uzaklıkta olmalıdır.
Sürücü yola baktığında yeşil ışık sürekli yanar, bu sürücünün göz bebeğinin tespit edildiğini gösterir.Araç takip sistemi bağlantısı 5 pinli kablo aracılığı ile yapılır.
Kurulum işlemi yetili teknisyenler tarafından gerçekleştirilir. -
EF-MR688 Sürücü Yorgunluk Uyarı Cihazı titreşim minderi aksesuarı ile kullanılabilir. Otobüs şirketleri sesli uyarı yerine titreşimli uyarı aksesuarını tercih etmektedir.
Alarm oluştuğunda sesli uyarı yerine titreşim sayesinde sürücü uyarılır.
-
Ülkemizde yapılan bir araştırmaya göre, kendileriyle mülakat yapılan ağır vasıta sürücüleri en önemli kaza nedenleri olarak, alkollü iken araç kullanmak(%23.5), hatalı sollama yapmak (%22), yorgun ve uykusuz araç kullanmak (% 17.1), yeterli sürücülük deneyimi olmamak(%16.2) ve trafiğin akışına göre hızı ayarlayamamak gibi sürücü hatalarını belirtmişlerdir. (http://www.trafik.gov.tr/Sayfalar/UykusuzAracKullanimi.aspx )
Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Otoyol Güvenliği İdaresi 2013 yılında 72.000 kaza, 44.000 yaralanma ve 800 hayat kaybının uykusuzluk olduğunu bildiriyor. (https://www.cdc.gov/features/dsdrowsydriving/index.html )
UCLA Üniversitesine göre yılda 100.000 kaza sebebi uykusuzluk. (http://sleepcenter.ucla.edu/drowsy-driving )
Amerikan Otomobil Birliği’nin 2010 yılı çalışmasına göre ölümcül her 6 kazadan birisinin nedeni uykusuzluk. Yapılan araştırmada sürücülerin yaklaşık %30’u son bir ay içinde aşırı uykusuzluk sırasında araç kullandığını belirtti (Sürüş sırasında gözlerinin istemsiz kapanması olayı yaşamışlar). (https://sleepfoundation.org/white-paper-consequences-drowsy-driving )
Yapılan araştırmada, son üç yılda kaza yapan sürücülerin %60’ının kaza sırasında cep telefonlarını kullandıkları tespit edilirken, kaza yapmayan sürücülerde ise cep telefonu kullanma oranının %37 olduğu ortaya konuldu. (https://www.ntv.com.tr/dunya/trafik-kazalarinin-yuzde-60i-cep-telefonu-kullanimindan-kaynaklaniyor,ZzXbLWXIvEC7e8v19hw42Q )